Grannar

Jag är inte vampyr-besatt :P Jag är bara väldigt nyfiken! Nog för att mina ögon också ändrar färg i olika ljus. Men det här var så extremt! Och det enda jag sett det i förut är twlight :P Så det så!!
Idag var de ljust nötbruna förresten.
Snart ska jag nog fråga honom.
Nyfiken i en strut.

Vi har en granne som är måttligt alkoholist. Han är supertrevlig, så det är inte det. Men han var förbi nyss och frågade om jag kunde åka iväg och köpa ett 6pack åt honom, så skulle jag få 200 kr. Jag sa att jag inte kunde, han fjäska och bad men jag sa nej så fint jag kunde. Då bad han mig fråga Sebbe eftersom han inte kommit hem från jobbet än. Och där stod han. Vägrade typ gå. Så jag skickade ett sms och FRÅGADE sebbe, vilket jag sa till honom, och han satte sig ner på en stol på trappen och började småprata medan han väntade på ett svar. När han inte fått något på 5 min sa han att han börjar gå och möter Sebbe på vägen.
Innan jag ens fått ett svar.
Så jag skrev det till Sebbe.

Det sätter både mig och han i en prikär (?) situation. Grannen kanske blir arg på mig ifall Sebbe inte fixat det, och kanske påpekar att jag ljugit och lurat iväg honom på  en lång promenad. Sen kanske han blir sur på Sebbe ifall han inte köper, och annars så måste ju Sebbe också då avgöra om han ska handla eller inte.

Och nu ringde han, och tänker nog låtsas som att han inte sett mina sms.

Så det märks väl vad som händer.
Blir så trött på allt sånt här.