Fisk i fjällen

Ja, nu ska jag bara bränna en skiva och sen gå och sova. Allt är packat och klart för helgens midsommarfirande. Förut var jag in lite snabbt på sportlagret som har outlet... väldigt kul, massa nya saker. Bla massa fiskegrejer. Ringde dit Sebbe som köpte nytt kastspö och rulle och rev och drag... och jag köpte strumpor och en 5m ny fiskpinne samt flöte och krokar. Har två fiskpinnar sen innan, men enligt Sebbe behövs det långa spön för att nå ut i tjärnarna. Aldrig hållt ett så långt spö innan så vi får väl se hur det går. Men 69 kr för ett sånt 5m tycker jag inte är så farligt! Kostade egentligen 350 eller nåt sånt =)
Och Sebbe köpte sitt kastspö för 275kr, och det kosta ca 550 innan! Tycker vi handlar bra saker där för typ noll och ingenting.
Letade egentligen efter en jacka, men hittade ingen... eller jo... en för 1299 kr... som egentligen kostade lite mer än 4000... men det tog emot ändå att lägga så mkt på en jacka, även om det säkert är jackornas jacka!!

Nä, trevlig midsommar hörröni! Vi hörs på söndag igen när jag kommit hem från jobbet.