Utlovade bilder på huset

Som dröjt... förlåt, jag vet. Jag är kass. Men. Nu kommer de. Ett helt gäng. Först från uppfarten, och så arbetar vi oss bakåt mot baksidan av huset.









(all cred till mamma som fixat alla rabatter och kommit på idéer med alla jävla kullersten som fanns runt dammen och huset)



Min grönsaksodling. Till vänster palsternackor, potatis  i mitten, sallad mittemellan och morötter längst till höger.





Inte kommit så långt än att vi har möbler ute, så inglasade verandan får vara gräsklippargarage. Stenarna som står som en mur är det vi tagit upp från gräsmattan...



Den här rutan var täckt i gräs. Har snart fått bort allt därifrån.



Här ser ni typ vart det legat såna där sten som nu står staplade som en mur. Här är det inte klart än. Ska hälla vit singel i en cirkel där.. och sen på med lite gräs på det andra.



Massa steeeeeeen



Det fulaste på vår trädgård. En damm. Som vi dragit bort plasten och sånt i från... och använder den som kompostgrop för att fylla upp den. Häri finns diverse naturmaterial. Gräs, jord, sand, stenar, kvistar och två döda fåglar. Japp mamma, jag hittade en död sån där fågel som du begravde, utanför altandörren. Jag döpte den till Hubert och begravde han på typ samma ställe som den förra.



Två aspar som vi inte  tänker ta ner. Rötterna har gått långt... trots det bara är 3 år sen de planterades... typ.



Baksidan av huset. Tomtgräsen går typ en meter från dammen och mot mig där jag står och tar kort ifrån. Så allt gräs på bilden är inte vårt.



Och slutligen min andra odlarhörna. Först längst upp till vänster ser vi trädgårdsboden. Sen är det en rabarber"buske" bredvid. Jordplätten där är mitt alldeles eget framgrävna potatisland med potatisar på gång. Längst till höger är en svartvinbärsbuske och en rödvinbärsbuske.

Och det, gott folk, var vårt hem från utsidan, en varm sommarkväll i den änden av Sverige där solen aldrig går ner.
En stor bror

Fuskbilder!

Var é all snö?

Papps

Tack för titten. Ser fint ut.

elli

Flott! :D

Storebror som är störst (och äldst)

Jag är vit och singel, ska ni hälla mig på pumpen?

Mamma

Oj vad potatisen har växt! har det inte kommit upp ngt i krassekrukorna? Glöm inte att vattna samt blommorna på bron! Kram