Förra årets reaktion på vintertiden

Tittade för nyfikenhetens skull igenom oktober/november förra året i bloggen för att se hur jag skrev om vintertids-omställningen då.

Gott folk, det var likadant då.

Utdrag ut inlägget från 2010-10-31:

"Det här med tidsbyten är inte min grej. Idag vaknade jag med jordens huvudvärk, känns som att någon kört över huvudet på mig några gånger. Bläääähä."


Eller t ex det här utdraget ur ett inlägg från 2010-11-01:

"Vi börjar med igår. De flesta av mina jobbarkompisar vaknade upp bakfulla och jävliga. Men inte jag. Jag vaknade upp vintertidsbakfull, eller vad man ska kalla det. Jordens vidunderligaste huvudvärk, inget hjälpte.
På eftermiddagen låg vi i en hög i soffan och sov. Och senare på kvällen skulle vi iväg på en comedy-break-beatbox-dance-show i Sagagallerian. Ingen av oss orkade egentligen men hade gått med på att beställa biljetter redan på fredagen, då var vi pigga.
Men det överträffade våra förväntningar helt. Showen hette "Flhip & Flhop" och utfördes av två britter. Den var jättekul och vi skrattade och imponerades av både sång och dans och komedi i 70 minuter.
Väl hemma hade jag räknat ut hur jag skulle göra på måndagen.

Ni förstår jag och vintertid kommer som sagt inte överens. Min kropp klarar inte av den där omställningen. Den har sina rutiner. Så jag räknade ut att om jag går upp klockan fem idag, då tror kroppen att klockan är sex, alltså den tid jag brukar gå upp. Men då har jag ju en timme över, som jag kan träna yoga på, då detta program är 50 min. Perfekt! Sebbe frågade om jag själv trodde på det, och jag sa "JA!" för det SKA GÅ att lura kroppen.

Tji fick jag. Vaknar jättepigg klockan 4, fast med jordens huvudvärk. Tänker att jag somnar om en timme till, men lyckas bara sova en halvtimme. Klockan 5 ringer klockan och jag vill bara dö. Huvudet spränger och det värker i hela kroppen. Död åt vintertid.
Iaf tar jag mig upp kvart över sex, tar en huvudvärkstablett och åker till jobbet."