Twister med skoter

Vi köpte som bekant 2 kubik ved. Med det blev det en massa fnas, som jag kallar det. Näver, bark och små bra tändpinnar. Allt för jag skulle lyckas tända en eld.
Det var så mycket fnas med att vi fyllde ett helt skåp, samt en överfull låda.
Igår lyckades jag tända en brasa.
Men idag. Idag vill det sig helt enkelt inte.

Efter 8 misslyckade försök att starta en brasa i kamin gav jag upp. Hämtade en tallrik glass och började titta på säsong 3 av Sex And The City.
Jag har aldrig gillat den serien innan, men det krävdes bara halva första säsongen för att jag skulle fastna.
Nu har jag alla, och ska se alla, innan jag ska se filmerna, en gång till.
Då man liksom fått hela bakgrunden.

Men, snart kommer sambo hem. Han fixar det åt mig. För han är king.
Han är också den bästa sambon nånsin.
Jag fick ett sms där han frågade jag var önskade för mat, eftersom jag var sjuk.
Önskan blev kinamat, eller rättare sagt, "same as usual?" vilket innebär stekta scampi med grönsaker och ris. Det jag alltid äter.
Sen kanske jag får med lite punschpraliner också, eftersom det är så synd om mig.

Fördelen med att ha en ganska trasig rygg är att man byggt upp en arsenal med värktabletter av diverse sorter.
Migrän-tabletter fungerade inte mot huvudet.
Men en tradolan löste det kanonfint.
Nackdelen är väl att värken kommer tillbaka när tabletten går ur kroppen.
Men, då har jag fler tabletter att ta till. Så det känns skönt.

Förresten, det ringde en herre från en trafikskola förut. Jag ringde för några dagar sen för att kolla upp skoterförarlicens. Då var det ingen som svarade, men han var vänlig nog att ringa upp mig idag.
Så, nu har jag ÄNTLIGEN skickat en ansökan om att ta den där jädra licensen.
Nackdelen med att jag inte gjorde det redan för två år sen var att hade jag gjort det då, hade jag fått licens för fyrhjuling också.
Fördelen med det hela är att jag inte behöver köpa en fyrhjuling. Nu räcker det med en skoter.
Men, det kommer också innebära att jag måste beställa ett nytt körkort, igen. Det blir mitt 4e sammanlagt, 3e på 3 år.

Och, jag budar hem ett gammalt roligt spel också från Tradera. Twister. Här ska spelas spel!
Mamma

Hörru du... huvudvärken kan inte det vara ngt galet i nacken/ryggen? Fixade inte osten detta en annan gång? Kom på detta när jag läste bloggen... Kram Hälsa sambo