En dag full av insikter (eller var det insekter?)

Till min glada förvåning var det en massa gula krokus-pluppar vid sydsidan på ett hus inne i stan idag. Tänka sig, våren kanske är på väg iaf.

Åkte till osteopaten idag. Frågade lite försynt om hon även fixar dåliga leder. Min vänstra handled hade helt gett upp idag, minsta rörelse och jag höll på att krevera av smärta.
"Vi kan kolla på den och se vad vi kan göra!", säger hon, positiv som alltid.

Medan jag ligger där på britsen och slappnar av och låter henne göra sin grej, så tittar jag, som vanligt, i taket vid en list. I hörnet på den där listen är det en suspekt svart fläck.
Jag kommer ihåg första gången vi var i det rummet. Jag hade en rätt dålig rygg-dag och ont överallt och gått på smärtstillande en vecka. Så när den där fläcken började röra sig och krypa fram och tillbaka drog jag automatiskt slutsatsen att det där, ja det är en spindel. For sure!
I ett halvårs tid har jag då med några veckors mellanrum stirrat på den där fläcken för att hålla koll på den. Jag vill ju inte ha en stor spindel i ansiktet när jag ligger där. Ibland har den rört sig och ibland inte.
Eller snarare sagt, i början av behandlingen är den still, det är efter en stund som den rör sig.

Men idag då. Ja då stirrade jag på den som vanligt, och när den inte rört sig en millimeter drog jag slutsatsen att nä, det är ingen spindel. Jag är bara knäpp.
(om fläcken däremot inte kommer vara där nästa gång kommer jag skita knäck, jag lovar!!)

Vidare till handleden då.
Jorå. Det känns som den är mer stabil nu än förut. Och det gör inte superont längre. Bara lite.
Hon frågade mig om jag gått till läkare med dem nån gång. Jag sa som det var, att enligt dem är jag frisk, inga fel på mina leder, jag ska ta de smärtstillande som jag har mot ryggen, för handlederna/lederna också om smärtan blir för stark.
Hon himlade med ögonen åt det. Hon sa att det var väldigt stark aktivitet i handleden oh ligamenten, så det tar nog en stund att få ordning på den, men att det finns hopp.

Tänk om hon kan fixa mina kassa leder också! Inte bara rygg och nacke. Då kommer jag aldrig släppa henne i hela mitt liv. Tänk bara om hon kan fixa mina knän också, så jag kan börja springa igen! Vilken grej!

Ja ni. Vilken dag vilken dag.

Packa sig lite kläder i en väska. Stockholm imorn, värmland över helgen.

C ya.

Förresten. På tal om inget.
Chelsea gick vidare till Champions League-finalen igår. Vann över Barcelona. Mäkta lycklig tjej. In your face ni som trackade ner på Chelsea i början! In your face!!
mamma

Du kanske skulle prova att använda handledsskydd! Du sitter väl mycket vid datorn, kan bero på för mycket klickande...

PS;fläcken kan inte vara en spindel om den sitter kvar och är på samma plats varje gång. De måste faktiskt röra lite på sig också fast de är spindlar!

Vi ses!

Kram