Hjälp efterlyses

Okej. 09:21.
Bestämt mig för att jag vill ha en egen hemsida. En sån där som kusin Elli, eller pappa Mats, eller svägerskan Jennifer... tex.
Har googlat. Har läst.
Fattar nada.

Hjälp. Anyone?
Vilket webhotell ska man ha? Varför tar olika sidor olika priser för domännamn? Hur bygger man upp en hemsida lättast? Vad behöver jag veta?

Hjälp.
Pappa

Tyvärr har jag bara stenålderskunskaper, som inte duger idag. Elli hjälpte mig att köpa min domän, och välja web-hotell.

Jag orkar inte lära mig dagens teknik, mer än det lilla jag behöver, för den enkla sida jag använder.

Mamma

Det var inte länge du var sjuk... På tal om hemsida så har du två storebröder, varav den största kan göra hemsidor... det kan säkert den minsta storebrodern också... man ska inte gå över ån efter vatten... sen har du kusin Elli också... Krya på dig!

Kram