Höst och vinter

På Instagram lägger massa folk upp bilder på hösten. Höstlöv och färgglada skogar. Självklart är det i södra Sverige.
För häruppe är det vinter. Minusgrader varje dag, och vi har snö som ligger kvar på backen, bara några cm, men ändå, snö.
Till en dels glädje (läs svärmor, svärfamiljen etc) så har hela den här njur-historien lett till att jag börjat äta frukost. Ja utan att kroppen lägger av alltså. Jag får behålla allt jag äter. Och inte nog med det, jag äter faktiskt en skål med fil/yoghurt med typ kellogs special K- flingor med jordgubbar.... fast det är Ica's märke då. De är godare. Men jag vet inte vad de heter.
I alla fall, alltså inte nog med att jag äter frukost, jag äter mejeriprodukter till frukost.
Kanske är det en ren tillfällighet, att kroppen behöver det nu under hela den här processen, att jag får behålla det. Men har "vi" tur så är det bestående.
Har snart läst ut bok 6 i Harry Potter-serien. Ska börja på bok sju ikväll tänkte jag. Sen efter det ger jag mig på "Sagan om Drakens återkomst"... som lilla storebror tipsade om. Blir spännande!
Storebror

OM du har massa tid över:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Det_m%C3%B6rka_tornet

Pappa

Vi gillar också att du börjar äta frukost. Jättebra!
Och när lilla storebror var hos oss senast gladde han mig med att äta grönsaker, alldeles frivilligt.
Det kanske blir ordning på er också.