Sweet lord så satans inåt helvete..

..jag tänkte jag börjar svära redan i rubriken så förstår ni vad som komma skall.

Mensvärk. Började på jobbet. Ont utav bara satan på vänster sida. Tryckte och spände ner i höften. Tog en diklofenak för det var det enda jag hade. Hjälpte inte ett dret. När jag kom hem kastade jag i mig två citodon och försökte stå upprätt. Efter en halvtimme märker jag att de börjat verka eftersom jag blev torr i munnen. Men fortfarande ont. Efter en timme var den värsta udden borta. Fortfarande ont som helvete. Vanligtvis blir man groggy av två citodon. Jag brukar bli lullig och prata fel. Inte den här gången. Inte ett smack. Nada. Niet. Niente. Lika klar i huvudet som vanligt. Då vet man att man haft ont, när de bara tar udden av det värsta.
Så. Efter vi haft folk på middag och film ligger jag nu på hallgolvet i brist på annat och masserar ryggslutet mot golvet och uppdaterar här. Skulle behöva duscha egentligen, men det gör så satans helvetes pissjävla skitförbannat dretont så jag ligger nog kvar här ett tag till.

Kan berätta två saker till under tiden.
Första är att jag fick papperna från Patientförsäkringar idag. Till att börja med får jag ut drygt 13k för sveda och värk under "akuttiden". Alltså från operationen till sista mars.
Sen ska det bedömas om invaliditet, smärtan jag har nu samt inkomstförlust under tiden jag vart borta från jobbet.
Känns bra. Bra att få det på papper.

För det andra då. Jag hade en... intressant?... biverkning av medicinen jag tar på kvällen, igår.
Det sista jag minns är att jag satt i soffan i Jamisbrallor, linne och min baseballtröja. Sen vaknar jag 04.00 i sängen, med en annan tröja plus raggsockor. Tydligen har jag skrivit med en kompis på Facebook, och varit vaken när Sebbe kom hem och pratat med honom. Jag har noll minne av det. Helt blankt. Fattade ingenting när jag vaknade imorse.
Så. Scary shit. Har anmält biverkningen till läkemedelsverket. Och idag börjar jag trappa ner medicinen för att ta bort den helt. Vägrar att ta den. Men att sluta tvärt kan vara farligt.

Så ja. Det var delar av min dag.
Nu tänker jag ta mig upp från golvet och avancera mot sängen istället.
Nighty night peoples!
ingelie.se

Fett läskigt biverkning! Bra att du trappar ned och slutar!
Kram på kusinen

Mamma

13k?? Otäck medicin vad är det för någon? Har du inte ätit den förut? Var försiktig det är ju läskigt om man "tuppar av" och inte minns något