Dior, the path to velvet skin

Igår hade jag jättemycket jag ville skriva och berätta om, men inte hann. Och idag är allt som bortblåst. Jag har suttit och stirrat på skärmen i en halvtimme nu och försökt komma på nåt att skriva. Men vi tar väl lite allt möjligt som jag kommer på.
 
Igår tog jag av omslaget på armen och suturtejpen, och det hade läkt finfint. Jag har fortfarande ganska ont och är blågul där nålen kördes in, men i övrigt lugnt. Humörsvängningarna var under kontroll igår. Det enda var att jag blev svajnförbannad när jag kom i rondellen vid Ö&B och mötte en vanlig, tråkig, ej utsmyckad lastbil, som satt ett emblem fram där det stod "Optimus Prime". Jag blev skitsur och skrek rakt ut i bilen "Så fan heller att det där är Optimus!!! Vänta du bara tills de RIKTIGA transformersarna kommer och tar dig!! VÄNTA DU BARA!!!"
........ kanske inte riktigt normalt.
Idag vaknade jag med migrän igen och jätteont i sidan, så jag bestämde mig för att lyssna på kroppen och inte jobba alls idag. Sov vidare till 11 ca men hade fortfarande migrän. Tog mig ner till duschen och spenderade en timme där i omväxlande kallt och varmt vatten i håret, som brukar funka. Men icket. Och nu sitter jag här och förbannar solen att den valde att lysa så fint just idag. Och klockorna som tickar. Varför tickar de för? Det gör ju så ont.
 
Förra veckan eller om det var två veckor sen ringde min vän och fotograf och frågade om jag kunde ställa upp lite akut som modell då han fått en avbokning och hade bokat studion och allt. Så jag hoppade dit i det jag hade på mig, så använde vi den rekvisita som vi kunde hitta. Han hade med sig två kassar lönn-löv bland annat. Nu har han redigerat bilderna en del och mixtrat med ögonen, så ni vet. Jag ser inte alltid ut sån ;)
 
 

Bara som en liten kul grej.
 
Och sen då så är ju senhösten/vintern här och man försöker låtsas att huden inte faller i småbitar men det är kört. Totally. Jag har provat lite allt möjligt men kommit fram till att jag måste ha mitt fuktserum. Som inte tillverkas längre. Det finns en annan variant, men jag tror inte den funkar samma.
Men igår gav jag upp och åkte till Kicks och bad om hjälp. Fick med mig en liten provburk med det serumet som är istället för den jag haft, som jag ska prova också. Men efter mycket om och men blev det den här:
 
 
En kombinerad ansiktskräm med fuktserum, för torr till extremt torr hud. 600 kronor. Än så länge, efter två användningar, är det helt klart värt det. Mitt ansikte kliar inte, jag känns inte torr, huden är len och mjuk, och det håller sig väldigt länge känns det som. Ska se om jag klarar av att sminka mig idag och prova om jag märker nån skillnad, eller om jag tar det imorn, Men ja, jag tror det här kan vara något.
Ser ni den orange-gula saken bredvid? Det är en sån där modern sak, en Tangle Teezer. Som jag hela tiden hånat och tyckt att det spelar väl för fasen ingen roll vilken borste man har. Jag har haft en "normal" borste hela mitt liv och det har funkat finfint. Men sista tiden har jag tyckt att den slitit så i mitt hår. Fastnar liksom fast det egentligen inte finns nåt att fastna i. De där nya borstarna är rätt dyra tycker jag och har därför aldrig köpt en, men så såg jag på Ö&B en dag en sån där för 99kr, originalet alltså. Ingen kopia. Och tänkte att jag kan ju prova.
Vilken skillnad. Vilket hår. Ni ska se mitt hår. Det är blankt och fint. Borsten sliter inte i håret så det gör inte ont. Vi med tjockt hår får ju borsta i omgångar liksom, lager, för att få igenom allt. Men annars, ja, den är skitbra. Det tar emot att säga det. Men den ÄR skitbra. Prova!!
 
Nu är tiden inne för att få ta nya tabletter, så jag ska ta dem, invänta mörkret, och sen försöka ta mig till affären och köpa cola och lime, så jag får ner den här jävla huvudvärken.
Fastra

Vilka fina bilder, men det kan väl inte bli annat med en sådan modell!