Sömnlös

Jag blir galen. Är så obeskrivligt trött hela dagarna. Ibland bara slocknar jag i soffan. Idag på eftermiddagen/kvällen var jag så uttråkad, och trött, att jag somnade tass i tass med Lillkissen. Sov typ 2-3 timmar. Var jättetrött ett bra tag men höll mig uppe lite till. Sen såg jag klart bondfilmen på fyran. Gick och la mig. Läste lite. Löste lite korsord. Somnade nästan så jag släckte och tänkte sova.
Det har nu gått en timme och jag somnar inte. Jag har ju sömntabletter men nu är det ju för sent att ta en sån. Då kommer jag inte vakna i tid imorn.
Varför ska det vara så satans svårt att få sova och få vara utvilad? Just nu är det nog smärtan som stör. Jag har ju tagit tabletter men det är som om något pyr invändigt. Kroppen får ingen ro liksom. Man kan känna hur det rör sig i muskler etc.
Ja ja, vad är en bal på slottet.

Vi (läs sambo) försöker äta nyttigare och minska på socker etc. Så jag har provat två nya saker. Rawfood-brownies och raw-bollar.
Faktiskt riktigt goda. Fast jag gjorde några bollar med pärlsocker, för min skull. Men de är bra, lindrar sötsuget, är mättande. Man äter inte så många. Tror mamma skulle gilla de här faktiskt.