Sjukdag, en kletig sådan.

Sen fotograferingen i torsdags har jag inte riktigt varit kry. Huvudvärk, migrän, ont i kroppen. Igår fick jag hjälp av min craniosacralterapeut med en behandling för att se om det släpper lite, det är för lång tid tills jag ska till osteopaten nämligen.
Och satan i helvete. En craniosacralterapeut arbetar med bindvävshinnan, ni vet den där ljusa hinnan som är på kött man köper tex. Den som... ja, binder ihop allt i kroppen. Så hon lossade på låsningar i den, och ruggade, puffade, mjukade upp. Satte igång blodcirkulationen. Och efteråt var jag så slut och förstörd. Hon sa åt mig att jag skulle höra av mig på kvällen hur jag mådde, för var jag inget bättre så skulle hon ta mina kunder idag (hon är även min massagelärare).
Sagt och gjort så åkte jag hem, och efter 1½ timme skickade jag ett sms: "Golvad, kroppen i uppror, kan inte massera imorn". Och saaaaatan så dålig jag var. Jag kunde knappt röra mig. Knappt andas. När vi käkade mat började jag grina, dels för det gjorde så satans ont, men även för att man kan börja göra det efter en sån behandling. Det släpper på mycket liksom.
Jag trodde aldrig jag skulle somna inatt, så ont hade jag. Med migränen knackandes på i bakhuvudet.
 
Så imorse då vaknade jag lagom utvilad, ont i hela kroppen, men kunde röra mig. Nacken är fortfarande stel som fan och det gör ont när jag försöker vrida huvudet men det är överkomligt, om man jämför med igår. Men jag är fortfarande i obalans. Trots glasögon så ser jag suddigt. Kroppen klarar inte av att fokusera.
När jag knatade till postlådan hittade jag nästa Nemi-tidning där och blev så glad, hon dyker alltid upp när jag behöver henne.
Och i posten låg även ett paket med brun-utan-sol-spray och bajs-spray från Fru Universum.
Hon har ganska länge rekommenderat den där TanCan-sprayen men jag har inte riktigt hakat på. Jag tycker ju om solen. Jag vill vara i solen. Men efter att jag i helgen fick höra "åh du är så likblek", FAST jag varit i solen, så tryckte jag på beställa-knappen när jag kom hem.
Så nu har jag sprayat mig. Körde hela kroppen. Den räcker till 3-4 helkroppsbehandlingar eller till ca 40-50 ansikte-dekolletage-behandlingar. Men ja, jag tänkte "fuck it, vi provar hela". Så efter 4-6 timmar ska färgen framträda bra och man kan duscha bort överflödig bronzer. Och det är det jag menar med rubriken. Helvete så kletig jag är. Med massa mörkbruna fläckar här och var. På bröstkorgen är jag alldeles.... flammig? Kan man säga så? Skitsamma, geggig, flammig, rutig, smutsig. Och hade det inte varit för jag läst alla Monas inlägg om denna spray och hur man gör, samt sett en instruktionsvideo hon gjort så hade jag haft DEN paniken nu. Men jag litar BENHÅRT på henne, att det försvinner, överflödet. För jag ser inte klok ut. Brun, men inte klok.
 
Så nu tänker jag återgå till mitt pluggande och sitta här och vara kletig.
Hörs!