Uj uj, det är inte bara alltså.

Det här med design och mallar, html-kod och bara att få det att se ut som någonting.
Men, take it or leave it. Just nu får det här duga. En dag kanske jag orkar sätta mig och redigera "på riktigt".
 
Jaha ja. Då ska vi se. Det var ett tag sen igen. Det har hänt en hel del faktiskt.
Vi kan börja med jobb.
Jag satt i måndags förra veckan och sökte lite jobb m.m, och fick då tips av en gammal kollega att de nog behövde en person till deras jobb då en annan skulle sluta inom 2 veckor. Så jag slängde iväg ett mail med intresseanmälan. Tio minuter senare fick jag svar att han ville jag skulle komma in dagen därpå för att träffas.
Sagt och gjort, tisdagen knallade jag dit, vi hade en improviserad intervju, tjötade lite, kändes bara bra och trevligt. Han sa att jag skulle fundera vad jag tyckte tjänsten var värd i löneanspråk och sen skicka ett mail med det. Så på kvällen gjorde jag det och på onsdag förmiddag blev det klart att det stod mellan mig och en annan. Och onsdag kväll förra veckan fick jag svar att det var jag som fick jobbet. Tadaaa!
Och i måndags denna vecka började jag.
Och idag slutade den andra killen, så från måndag som kommer nu ska jag ta över helt.
Det är... en omställning. Helt klart. Men en bra sådan.
Jag kände lite att jag kört fast i tänket/planerandet av Starta-Eget. Det kan nog vara bra med "en paus" så man kan rensa huvudet, då kanske motivationen och inspirationen kommer igång igen.
Anställningen är 6 månader till att börja med, då det är en ganska osäker bransch. Ni vet ju hur det gick med förra. Ja, men just, jag tänker inte skriva vilka jag jobbar för, men det är inom IT-branschen igen.
 
Hur tar kroppen det här då? Ja, inte så jävla bra. När jag kommit hem på kvällarna har det varit dubbel dos medicin och bara legat i en hög i soffan. Igår kunde jag knappt gå uppför trappen. Jag är så glad att vi har räcke och spjäll så man kan dra och stödja sig på vägen upp.
Men, jag är kanske bara i en dålig period också. Det finns så mycket som kan spela in på det.
Jag tror det kommer bli bra. Få fokusera på något annat än bara smärtor hela tiden.
 
Förrförra veckan skulle jag ha tag på ett nytt vardagsrumsbord. Jag var SÅ LESS på vårt runt brickbord i metall som bara var värdelöst. Jag ville ha ett fyrkantigt. Jag ville ha ett vitt. Jag ville inte betala mer än 2000 kr.
Snacka om svårt uppdrag. När jag väl hittat ett jag ville ha var det över 6 veckors beställningstid.
Ni känner mig, ska jag ha nåt ska jag ha det på en gång. Så det var inte ens att tänka på. Jag kollade alla möbelbutiker i stan och till slut tänkte jag att jag skulle bli tvungen att åka till Sundsvall till Ikea. Men så kom jag på att det fanns ett E M Möbler i stan, eller ja, rättare sagt utanför stan.
Åkte dit, hittade en säljare, gick igenom möbelkatalogen, fanns ingenting, han försökte desperat komma på en lösning. Men så POFF ville han sig minnas att han sett ett på fyndavdelningen som inte var reggat i deras system. Så vi gick dit och där fanns det. Mitt nya bord.
 

Det tog några dagar innan jag vande mig, men nu känns det jättebra. Jag köpte även en ny matta så det blev mer enhetligt med resten av rummet.
Bordet gick på 1595:- och mattan 399:-, så jag klarade mig på budgeten 2000:-
 
Men satan i gatan så inåt helskotta dyra vardagsrumsbord är. Seriöst. Ett jag hitta som var så sjukt snyggt och skulle passa perfekt kostade 11 999:-. Tolvtusen jäkla spänn, för ett bord!!!
Jag tyckte mitt bord (på rea!!) var jävligt dyrt.
Men men, jag antar det är så det är nuförtiden.
 
Nu ger jag upp för idag. Nytt inlägg imorn. Tro mig, det vill ni läsa. Det är löjligt.