En annorlunda start på dagen.

Vaknade runt 5-snåret av att en katt ville in. Sprinter. Skrap skrap på dörren. 
In kommer han. Efter kommer lillkissen. Dyngblöt.


Jag hinner reflektera det någon sekund och tycker det är konstigt att han blivit så blöt, det har ju inte regnat inatt. Sen ska jag klappa han.... Och inser att han måste trillat ner i nåt. Han var iskall, dränkt i vatten men framför allt lera. Så det var bara att slita tag i en handduk och försöka få han torr och varm. Efter några minuter och en sjöblöt handduk var han varken torrare eller renare. Och iskall.
Så jag kasta av mig mina kläder och tog katt och handduk till duschen och duschade av han. Det var kaos. Lillkissen gillar ICKET att duscha. Alls. Men han stod still en stund när han märkte att han blev varmare av vattnet.
Efter 10 minuter var han renare men långt långt låååångt ifrån ren. Fram med nya handdukar. Bygga en boll. En varm boll av katt. Sen torka torka torka torka. Han tvättade sig också en hel del. Men det till trots så nope, han är inte ren. Det kommer nog ta några dagar.
Han är inte skadad som tur är. Inte vad jag kan hitta på han. Antagligen har han gått igenom nånstans eller så har han tappat fotfästet och drattat i. Men frågan är ju i vad. För det var mycket lera.

Så en annorlunda start på dagen. Jag får se det som såhär, nu är mitt badrum rent iaf. Fick städa av det efter vi duschat.


Och nu ringde första alarmet för att gå upp. Larmet jag vanligtvis aldrig märker av. Tji på dig alarm. Jag är redan uppe!