Virusinfektion

Igår ringde jag vårdcentralen eftersom det var tredje dagen med feber.
Rösten har återfunnit sig nästan helt, om jag pratar mycket försvinner den lite då och då, blir hes. Men det är på gång!
Däremot då hög feber länge. Fick en tid idag kl 10.00. Åkte dit.
Som vanligt är de sjukt otrevliga varenda en på den där jädra vårdcentralen. Visst, man får alltid det man vill, men de kan verkligen inte med folk eller stress.
Funderar faktiskt på att byta vårdcentral igen.
 
Men. Iaf. Jag ser bra ut i öron och hals, lite rosslig i höger lunga, hes när jag pratar och feber samt hosta. CRP visade ingenting konstigt.
Jag har en virusinfektion.
Bad om ett sjukintyg och hon sjukskrev mig t o m tisdag.
Så vi får väl hoppas att det gett sig tills dess då så jag slipper gå tillbaka och få ett nytt intyg.