Att skulptera

Jag hade en plåtning idag igen med min fotograf. Jag var jättetrött, eller snarare ÄR jättetrött. Men upp och hopp och fixa sig i ordning. Jag lägger ju smink och hår själv. Och det är inte bara. Det är mörkt här och ljust där och lite rosa där och vänta lite tjopp en dust glitter där. Man måste skulptera ansiktet. Lägga en grund av olika nyanser för att få det att se bra ut, naturligt. Hur naturligt det nu kan se ut med massa smink. 
När det är riktig fotografering så gäller det att lägga mycket samt jämnt och ordentligt. Kameran ser allt. ALLT.

Men så satt jag och lekte lite i instagram med en bild jag tog när jag kom hem och bäddat ner mig i soffan. Ändrade ljus och kontrast och mättnad och en drös till saker.
Det här är originalbilden som till synes är jämn och fin:


Och här är den jag lekte fram. Man ser tydligt vart jag tex har concealer (de ljusa delarna) samt vart det mörka är inlagt. Inte exakt men på ett ungefär. 



Lite kul egentligen det här med bild. Kanske ska lägga upp nästa gång jag skulpterar ansiktet så ni får se "bakgrunden".