Nähä, inget sjuk?

Men det känns som det. Massvis.
Smärtan blev bara värre och värre så jag ringde rådgivningen vid halv tio. Tabletterna hjälper knappt, vad ska jag göra?? Hon tyckte till slut jag skulle åka in till akuten i hopp om att iaf få något mot smärtan.
Kommer in kvart över tio. Tjugo över fick jag träffa en läkare. Halv var jag klar. Ingen öroninflammation. Ingen bihåleinflammation. Undertryck.
Jag gillar inte det där undertryck, vad det nu är.
Han ville skriva ut nasonex, sån där asvidrig nässpray med kortison som gör att man spyr. Hell no. Aldrig. Han ska var glad att jag sprayar upp saltlösning just nu. Så... rinexin, tabletter. För att få bort undertrycket. Då borde smärtan ge sig.
Enda var att de inte hade några tabletter kvar där, och vi har inga dygnet-runt.apotek här. Så. Vad kan jag ta mot smärtan?
"Tradolan. Vänta så ska jag skicka hit någon med det några tabletter."
Jag kontrar:
"Du det är lugnt. Jag har en jädra hög med tradolan hemma. Så jag klarar mig. Men tack iaf!"

Jag har ju de senaste månaderna i mer eller mindre mån samlat ihop ett eget litet apotek. Utifall att liksom. Eller inte.
Tog iaf en tradolan när jag kom hem. Tar väl en timme innan den börjar verka... Sen KANSKE jag kan få sova... skulle vara trevligt. Men hell så ont det gör. Ni kan inte förstå... för det går inte att förklara.