Gå och dra, skv

Jodå. Skickade iväg en fullständig redovisning i ett mail åt min handläggare. Jag var trevlig, la upp konkreta fakta.
Får påpeka dagen därpå i ett mail att jag gärna vill ha återkoppling då det gick trögt förra året.
Får svar tillbaka att hon sett mina mail. Och att SKATTEVERKET vill ha det här, och SKATTEVERKET vill ha det där. Skitsamma vad jag redovisade förra året, det är inget man kan kolla på utan nu måste vi se till SKATTEVERKETS FÖRFRÅGAN detta år.
Men gå och dra nåt gammalt över er. För i helvete.
T ex redovisning av antal körda mil.
Jo tjena, skitlätt hörrni. Jag hade 4 bilar förra året, varav 3 är sålda vidare. En har besiktigats så många gånger att det JAG körde inte ens går att få ut. Eftersom man bara får ut 3 besiktningar bakåt.
Ägarhistorik på alla utom den jag har nu.
Sen får de fan räkna ut själva antal körda mil per bil.
Idioter.

Idag när jag såg mailet blev jag så fruktansvärt arg. Mer än vanligt. Och jag blir så hysterisk att jag skulle kunna slå sönder vad som helst. Nog för dumhet från folk/myndigheter. Men de här idioterna, de har bara bestämt sig i förväg att jag inte ska få igenom det, det kommer inte spela någon roll vad jag skickar in.
Om jag så skickar lönespecerna till dem kommer de inte hantera det rätt och riktigt.

Frågan en annan ställer sig då är ju just VARFÖR JAG?? Det finns hur många skattefifflare som helst, som fifflar miljoner kronor per år, och kommer undan med det. Men en sån enkel liten småsumma, för resor till och från arbetet, som är RÄTT redovisade (borde inte gå att ifrågsätta), nä den personen haffar vi och kör i botten totalt.

Ja. Jag är skitförbannad. Jag skulle kunna gråta, så arg är jag.
Men. Jag kommer inte ge mig iår.
Inte en chans i helvete.
Hur kasst jag än kommer må av det.
Myndigheterna har inte alltid rätt. Så är det bara. Någon gång ska fan de inse det med!

Bring it!!
Mamma

Shot it tjejen! Heja heja... Men det är inte bra att vara arg när man ska argumentera med myndigheterna! Coola ner inför nästa samtal! Vi ses!

Kram

Fastra

Jag lider med dig. Blir arg när jag läser att dom är så dumma mot min lilla Matilda. Kram