Long time no see

Det var ett tag sen jag skrev märker jag. Sorry för det.
 
Igår gick vi på bio. Såg The Hobbit. Jag har ju fått strunta att gå och se på vissa filmer för jag helt enkelt inte trott att jag skulle klara det fysiskt. Men igår då, då tänkte jag att det nog skulle gå bra.
Filmen var 2 timmar och 50 minuter lång. Efter 1½ timme började jag få ganska ont. Efter 2 timmar var jag redo att spy av smärtan men höll i ändå, använde lite knep jag kommit på under resans gång.
Men de sista 30 minuterna var olidliga. Det enda jag kunde tänka på var att jag ville att filmen skulle ta slut, att det skulle komma en Hobbit 2, så jag fick göra ett nytt försök om ett halvår/år igen.
Och tack och lov slutade den så.
Staplade mig ut till bilen med sambo, och vägen hem var skitjobbig men jag bet ihop.
Väl hemma la jag mig raklång på soffan med en filt och försökte förtränga smärtan. Till slut var klockan halv nio och då tog jag min nervmedicin. Väntade en halvtimme till och sen gick jag och la mig. Sambo fick komma med vatten och en varm riskudde.
Det var längesen jag hade så himla ont som igår. Hade nästan glömt hur det var.
Idag är jag alldeles mör i hela kroppen och det värker konstant i sidan.
Och nej, mamma, eller vem som än skriker hej innan vi är över bäcken. Det är inte stopp någonstans i njurtrakterna. Jag må ha nästan glömt hur ont det kunde göra. Men jag kommer aldrig i hela mitt liv någonsin glömma den smärtan vid njurstopp av olika slag.
Smärtan är helt enkelt en överansträngning. Jag gjorde mer än jag klarade av. I det här fallet tro att det skulle gå att sitta i biostolar i nästan 3 timmar.
Ja, jag hade rört mig och grejat under dagen också, så det var inte bara bion.
 
Min sjukskrivning gick ju ut i fredags, eftersom läkaren och jag hade hoppats på att jag kunde jobba 50% den här veckan. Men redan i fredags visste jag att det inte skulle gå, eftersom smärtan ökat lite mer och mer, ju mer vi minskat medicineringen. Men han ringde inte i fredags, och när jag ringde för att få tag på honom hade han slutat för länge sedan och mottagningen var stängd.
Så jag ringde nu imorse och sökte honom via en sköterska. Förklarade läget att jag behöver bli sjukskriven till och med 1 januari och sen börja halvtid den 2 januari.
Och hon sa att hon skulle ta upp det med min läkare, och om jag inte hör något annat får vi ta för givet att det gick bra att göra så.
Men jag har ju inte så mycket annat val, direkt....Är inte i skick att klara av jobbet än.
Mamma

Det var ju tråkigt att du fick så ont. Har man sådana problem att man måste upp och röra sig ibland kan man sitta längst ut på en rad och vandra upp och ner i sidogången, det har jag fått gjort några gånger. Hellre det än att få så ont! Var filmen bra? Jag skulle också vilja se den, väntar nog tills den kommer på DVD.
Kram