Kan man dö av träningsvärk?

Måndag: Städa huset på rekordtid, vilket innebar mycket spring och böjningar upp och ner.
Summa: Ont i lår och knän.
 
Tisdag: Träna 50 min yoga, ett nytt program med mer statisk träning eller vad det nu heter.
Summa: Få världens träningsvärk i mage och öm i låren.
 
Onsdag: Träningsvärken hindrar mig från att göra Yoga, går ut och går/joggar 20 min. Ställer mig och ska köra några yogaövningar för att få ner andningen. Kan inte ens utföra en enkel pga sån sjuk träningsvärk i magen efter gårdagens träning.
Summa: Superont i magen och totalslut i benen.
 
Torsdag: Ska med min träningsvärk i magen och låren (som ömmar vid minsta rörelse) kasta mig iväg på ett step-pass  med grannen då det dragit igång gympa-pass här i byn. Jag har ingen aning om hur länge det är. Jag har ingen aning om vad Step är. Men det jag vet är att kl 19 var det ett "lätt step"-pass som vi missade för jag jobbade... och vi ska iväg nu kl 20, på ett "tyngre step"-pass.
Summa: ja jag antar att jag helt enkelt kommer dö.
 
Återkommer om jag överlever.
Kombinera olika träningsformer. - Träningsvärk
Pappa

Antar att man kan dör av träningsvärk. Om den är mycket svår och sitter i hjärtat.
Och så ska man inte träna varje dag! Vila ibland.

Mamma

Jag har en arbetskompis som har gjort som du, tränat olika grejer varje dag med träningsvärk i låren som följd på allt detta gick hon också på ett step-pass! Jag frågade hur hon mådde dagen efter och hon bara blängde på mig... Alltså var det inte särskilt bra, haha! Skadeglädje... Men om två veckor ska hon och jag börja på zumba och det blir kul och inte ett dugg jobbigt... Kram till alla

Svar: Du kanske skulle följa med henne på ett step-pass? ;)
Tilda

Mamma

Aldrig i livet... det räcker med trappgående varje dag på jobbet, tre våningar minst fem gånger om dagen! Kram