Operationstid

Japp, då var det dags då. Det ringde en jättetrevlig sköterska i torsdags och frågade om jag hade möjlighet att hoppa på ett operationstillfälle på tisdag, 18/9, och jag sa ja.
Lite hastigt och lustigt sådär.
Åkte förbi sjukhuset på vägen hem och hämtade tvättsvampar och lite infoblad eftersom de inte hinner skicka det till mig på posten innan det är dags för operationen.
 
Så som det ser ut nu ska jag infinna mig på sjukhuset kl 10 för inskrivning på tisdag. Sen kl 12 ska jag operaras. I infobladet står det att det är uppvak i ca 4 timmar.
Uppsvälldhet och smärtor kan förekomma, eller kommer förekomma. Ärren ska dock inte göra ont direkt.
 
Blir spännande. Jag har aldrig sövts förut, inte vad jag vet i alla fall. Tydligen enligt infobladet söver de mig genom att de sprutar in narkosmedel direkt in i blodet.
 
Jag har inga som helst problem med att jag ska göra den här operationen, det jag har svårt för är att slappna av och sova när folk är vakna runtom mig (om jag inte själv vill säga). Jag blir fruktansvärt obekväm av en sån situation. Men jag antar att vårdpersonalen är vana vid alla möjliga typer av "fobier" bland patienterna.
 
Så det kommer nog gå bra!
Pappa

Mig brukar de alltid fråga om jag vill ha något avslappnande, innan de kör mig till operation, och jag tackar alltid ja. Sen bryr man sig inte. Struntar i alla som springer omkring en och kopplar sladdar och annat. Och snart så sover man sött, och har inte en aning om hur många som är omkring en.

Anna

Varför ska du opereras? :/