Let's talk lite about fördomar då...

Så okej, nu ska jag hålla ryggen fri genom att säga på en gång att jag antagligen hört helt fel eller missuppfattat allt, så ja... don't judge me please.
Idag skulle jag få prova på att få massage själv, en helkropps, finsk massage alltså (som jag utbildar mig inom). Min lärare hade då tipsat om att jag kunde få massage av en före detta elev som är väldigt bra. En man, finskt ursprung, egentligen helt orelevant, men ja... Sjukpensionär på halvtid.
Framför mig såg jag en äldre herre, sådär som en finsk mysfarbror ser ut ni vet. Visst ser ni det framför er också? Eller ja, det är klart eftersom jag säger det nu. Nu har ni ju den bilden redan.
Men döm av min förvåning när jag får min kära fördom uppkörd i ansiktet. Kommer in på skolan, och där står en kille i 30-årsåldern, inte alls så som jag föreställt mig.
Varför måste man ha sina jävla fördomar mot folk?! Jag som själv förespråkar att man inte ska ha det. Sånt hyckleri från min sida. Bah.
Jag hade som sagt föreställt mig en äldre herre som kanske inte pratar så mycket utan är mer rakt på sak och bara fixar liksom. Här blev det ett samtal (och massage såklart) på 1½ timme och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Lärde varann mycket om varandra.
 
Vad har ni för fördomar mot folk? Eller fördomar över lag? Berätta. Sånt här är alltid skoj att höra.
 
Övrigt då? Ja long time no see som vanligt.
Señor Svampbob flyttade hit ända från Schpannien...
 
 

Jag köpte hårkritor och provade i omgångar att "färga" håret...
 
 
Det gick ur redan efter en tvätt så det satt inte så bra i mitt hår. Och dessutom blev håret så jäkla tovigt av det.
 
Jag hade en photoshoot med min fotograf igen, men bilderna är på telefon så jag kan inte lägga upp några nu utan det kommer senare.
 
När jag kom hem idag hängde en liten påse på dörrhandtaget. I den låg en pyyyyytteliten chili. I förra veckan var några av grannarna över på middag och film, och två av dem diskuterade chilis med mig eftersom jag odlar chilis. Deras var så mycket mindre sa de, och undrade hur jag egentligen fått dem så stora.
Jag tänkte att  deras kanske var hälften så stora som mina... men nä.. de var pyttesmå! Ska testa den imorn och se styrkan. Jämföra med mina egna. Har tänkt att torka mina i ugnen och göra chiliflakes av dem.
 

 
Annars är det bara hysteriskt mycket nu på alla plan. Jobbet är kaos, mycket övertid, mycket som händer, många storfel. Smärtan är ganska extrem just nu men man biter ihop så gott det går. Och trött. Så obeskrivligt trött.
Men, det finns hopp om livet. Alltid.