Idag provade jag något nytt

Är det bara jag som är sjukt lat på vintern när det kommer till att raka benen? Det kan ta flera veckor eller tom månader innan jag kommer på att det nog vore bra. Jag vill spendera så kort tid som möjligt i duschen för jag tycker det blir för kallt. Och sen iofs att jag inte har tid är väl kanske en bidragande faktor. Genom åren har jag provat alla möjliga hårborttagningsvarianter men alltid fallit tillbaka till rakhyveln. Den funkar bäst. 
Men så finns det EN sak jag aldrig provat, och tidigare lovat mig själv att aldrig utsätta mig för. Epilator. Ja ni märker var det här är på väg va? 
Jag är med i Buzzador, en tjänst där man kvalificeras för olika kampanjer. Man kan få saker gratis och ska "buzza" om dem till vänner och bekanta samt i sociala medier. Eller så kan man få köpa en produkt till lägre pris och prova under en tid och sen recensera den. 
Gissa vem som blev inbjuden till en sån kampanj för en epilator en kväll när kroppen var åt helvete, allting störde, speciellt håret på benen man inte orkat göra nåt åt, och man låg vaken på natten och inte gjorde nånting? Mm just det. Jag. Guilty as charged. Så man kan väl säga att jag köpte den där epilatorn.
Idag fick jag den. En Braun Silk-epil 7 Dual 7771 wet & dry. Jo ni. Se där ja. Var ju tvungen att testa på en gång. Tog mod till mig, bestämde mig för att köra dry först...alltså ingen rakgel eller vatten. Jag tänkte att det borde ju vara värst. 
Det var inte SÅ hemskt som jag trodde, även om det inte var skönt direkt. Jag har ju tidigare när jag har haft tråkigt suttit och noppat bort hår på underbenen, så känslan var inte helt obekant. 
Sen bestämde jag mig för att prova wet-delen på andra benet. Den består av ett munstycke/hölje med rakblad och återfuktande sånt där mojs som på gilette Venus rakblad. Och den skulle man använda rakgel till på blöta ben. Sagt och gjort. In i duschen och på med gel. Djupt andetag och testade. Ville gråta. Ville dö en sväng. Men till slut hade även det benet vant sig lite vid smärtan så det blev bättre. Dock tyckte jag det var lite knivigt i början med det där höljet med rakblad. För man ska hålla epilatorn i nittio graders vinkel ut från benet och INTE  trycka utan bara dra samtidigt som huden sträcks. 1. Det gjorde ont att bara sätta ner den mot benet utan att 'smyga' dit den. 2. Hur ska man kunna sträcka ut huden när det är gel på? Du får ju inget grepp. 
Men som sagt. Det blev lättare. Men jag tror nästan jag föredrog dry-versionen. Jag kanske ändrar mig. Vem vet. Men för att bara första gången jag ens använde en tyckte jag det gick bra. 
På söndag blir det att prova den på resten av benen,  låren. Jag gav mig efter underbenen. Det fick räcka den här gången.