Bästa ansiktsprodukterna

Luften gick totalt ur mig nu, jag skulle skriva många och långa inlägg om diverse men fasen det tog stopp. 

Gjort 5 timmar övertid idag så jag antar det kan ha ett finger med i spelet. 

Det har ju varit kanonväder i helgen med strålande sol och max 5 minus på dagen. Nätterna har legat runt 20 minus. Dessa väderomslag tar knäcken på mitt ansikte. Jag är supertorr och det lossnar sjok. Man känner sig så vansinnigt ofräsch. Nästan alla mina ansiktsmasker är slut så jag hade beställt från Maybeauty.se ett gäng igen, samt även en ansiktsgel som ska ta bort död hud. Jag har bara hört bra grejer om den där gelen men aldrig kommit mig för att beställa tidigare. Men nu så.

Kommer ni ihåg den där fotmasken? Som tog bort död hud? Som var sjukt effektiv men så äcklig att jag höll på att dö på kuppen? Vet inte vad som var äckligast, att den döda huden trillade av, eller att jag hade all den där döda huden på min fot. Äckligt. Megaäckligt. 

Well. Ansiktsgelen. En fin rosa, lätt gel som man skrubbade/gnuggade försiktigt i ansiktet. Medan man gör det så ser och känner man hur död hud lossnar. Jag var som ett frekkin sandpapper. 
- jaha men så sträv huden blev. Jag trodde gelen skulle kännas len...
Mumlade jag för mig själv.
Och sen slog det mig. Stenhårt. Gelen är len. Det där sträva är din hud. Din döda hud. I ditt frekkin fejs....
Normalt sett ska en sån där liten förpackning räcka några gånger. Alltså flera "behandlingar". Jag fick göra om allt 4 ggr tills förpackningen var slut, och då hade jag ändå inte fått bort all död hud!! Trots att jag använde en hudborste OCH min scrub-anka-handske...

Förstår ni vad mycket död hud man har i ansiktet? Allvarligt?! Det här är så vansinnigt hemskt, äckligt!
Och vet ni vart det var mest? Käkbenet. Där man absolut inte trodde "det spelade någon roll".
Vansinnigt fruktansvärt. 
Jag tänker ALDRIG MER låta bli att ta hand om min hud. Jises. 

Egentligen var jag ju helt ut slut och ville bara lägga mig och sova. Men jag blev så illa tvungen att kleta på en pore mask också för att få bort det sista och dra ur skiten ur porerna. 
Så här sitter jag... lerig och jävlig.