When you really can't find the words

Så då var det gjort då. Nu är jag färdigflyttad. Eller ja, det är en enda skruvjävel till en konsol i köket jag inte får loss, men jag jobbar på det. Annars är allt flyttat och städat.
Och även om det känns väldigt bra att som sagt få bo lite större så är det med vemod jag flyttar. Jag har trivts så otroligt bra där i lillhuset. Det är mysigt, ombonat och hemtrevligt på något sätt. Och världens bästa hyresvärdar. Alltså jag har ju avverkat en del genom åren, och de här är helt klart de mest bästa och gulligaste. Det är svårt att hitta folk man verkligen klickar med.
Men, nu är det som sagt gjort. Nu ska jag bara komma i ordning på nya stället ordentligt.
Det saknas nån bokhylla, lite pärmar, gardiner och köksbord... Ja ett större köksbord alltså. Bestick. Men sakta men säkert... Jag har all tid i världen. Det får ta den tid det tar.
 
Igår fick jag upp ett sånt där minne på facebook. Hur jag för 5 år sen själv skrev en rapport från sjukhussängen efter operationen. Då hade jag varit utslagen i  5 dagar. Jag var så ofantligt dålig att jag inte ens klarade av att starta mobilen, mitt ex var min kommunikationslänk till omvärlden då. Men hela den där lilla notisen satte känslorna i rullning. Hur dålig jag var, hur dålig jag är, men samtidigt hur långt jag har kommit. Som många säger rätt så ofta, att jag ens lever.
Men jag gör det, lever. Även om det vissa dagar känns som att det är på håret och nätt och jämnt. Men jag gör det. Hur jobbigt det än är så sätter jag ena foten framför den andra, och försöker mig på att le. Dock pendlar jag extremt mycket i humöret. Ena stunden känns det bra och jag mår bra, för att sen minuten efter må sämre än sämst och inte förstå hur jag ska orka med. Jag antar att det där är en balansgång som är lite svårare att hålla jämn än för en frisk person. Så jag försöker tänka att det är okej, när det inte är okej. Det går bra ändå.
 
En annan "knäpp" sak är det här med språk igen. Idag har jag en sån där engelsk dag. Hur mycket jag än försöker kan jag knappt formulera en svensk mening. I huvudet är det enbart engelska. Det här inlägget har tagit mig en halvtimme att skriva bara för jag inte riktigt kan formulera svenska ord och meningar. Superkonstigt egentligen. Hjärnan är en fascinerande sak.